Bellen via Microsoft Teams
Inmiddels is bijna iedereen wel bekend met het gebruik van MS Teams. Chatten, video ‘bellen’ en bestanden delen... Maar wist u dat er binnen de Teams omgeving ook gebeld kan worden met vaste nummers naar klanten die geen Teams hebben? In deze blog geven wij u graag meer informatie.
De voordelen van bellen in Teams
Het voordeel van bellen in teams is dat medewerkers precies van elkaar kunnen zien wie er in gesprek, bezig of offline is. Daarnaast kan er met de koppeling naar vaste telefonie gemakkelijk een vergadering met meerdere collega’s in worden gepland. Ook is Teams snel geïntegreerd op alle apparaten, denk aan mobiel, pc en tablet. Tot slot is Teams natuurlijk uitermate geschikt voor het nieuwe thuiswerken. Uw medewerkers staan nauw met elkaar in verbinding en kunnen overal snel inloggen.
Bellen met uw zakelijke nummer in Microsoft Teams
Voor veel mensen staat de Teams oplossing nog steeds los van de traditionele mobiele- en vaste telefonie. 4COM biedt de mogelijkheid om een koppeling te maken tussen Microsoft Teams en uw zakelijke telefonie en het zo onderdeel te laten worden van uw bestaande telefonieoplossing. Een voorbeeld hiervan is Vodafone Calling in Microsoft Teams.
Vodafone calling in Office 365
De mogelijkheid hebben om te communiceren via één tool? Met Vodafone Calling in Office 365 kunnen uw medewerkers altijd & overal met elkaar blijven communiceren. Of ze nu willen bellen, chatten, bestanden delen of een videocall doen: alles verloopt via het gebruiksvriendelijke Microsoft Teams. Daarnaast zorgt het voor uw IT-afdeling dat zij alles op 1 veilige plek kunnen beheren. De infrastructuur wordt verzorgd door Vodafone & Microsoft en 4COM zorgt voor het contact. Zo bent u verzekerd van een persoonlijke accountmanager die uw bedrijf kent en u direct te woord staat bij vragen of problemen.
Wilt u al het belverkeer overzichtelijk geïntegreerd hebben in Microsoft Teams? Dan zijn er twee mogelijkheden:
Bellen met Microsoft Teams via je SIP-kanalen
Microsoft Teams heeft een eigen virtuele telefooncentrale in de cloud waar toegang tot te krijgen is via extra licenties bij Microsoft. Hiervoor is een SIP-trunk verbinding nodig tussen Microsoft Teams en de telefoonnetlijn. Wilt u meer weten over de prijzen of mogelijkheden? Neem dan contact op.
Bellen in Microsoft Teams via de eigen telefooncentrale
De tweede oplossing is om uw eigen telefooncentrale te koppelen aan de Microsoft Teams accounts binnen het bedrijf. Hiervoor is ook een extra ‘voice-add’ licentie nodig, maar het voordeel is dat er per gebruiker bepaald kan worden of deze functionaliteit in- of uitgeschakeld moet worden. Het voordeel van deze oplossing is dat u, in tegenstelling tot de SIP-oplossing, alle voordelen behoudt uit de eigen hosted telefooncentrale in de cloud.
Meer weten?
Kortom, er zijn genoeg opties. 4COM heeft de juiste kennis in huis om u optimaal te adviseren. We helpen u graag bij het vinden van de juiste oplossing. Neem gerust contact op.