4com.nl

Jacobus Lipsweg 112

3316 BP Dordrecht

Nederland

E: info@4com.nl

T: 078 - 750 17 35

 

Vragen over toestellen en netwerk

V.            Kan ik met mijn huidige toestel de nieuwe 4COM simkaart gaan gebruiken?

A.            Wanneer u wilt bellen met uw huidige telefoon en de nieuwe simkaart van 4COM is het van belang dat het toestel simlockvrij is. Dit kunt u testen door een andere simkaart erin te doen van 4COM of een andere provider dan de simkaart die er nu inzit.

 

V.            Waarom kan ik niet sms'en?

A.            Als u geen sms-berichten kunt versturen, kan dit verschillende oorzaken hebben. Vaak zijn de instellingen in het toestel niet juist. Neem voor de juiste instellingen contact op met 4COM.

 

V.            Waarom kan ik niet e-mailen met mijn toestel?

A.            Als u niet kunt e-mailen met uw mobiel, kan dit verschillende oorzaken hebben. Vaak klopt het wachtwoord van het e-mailaccount niet of zijn andere instellingen in het toestel niet juist. Als u de gegevens van het e-mailaccount juist hebt ingevoerd en het werkt nog niet, neem dan contact op met 4COM.

 

V.            Ik ben zojuist de grens over gegaan, ik kan geen data meer ontvangen en verzenden. In Nederland werkte alles prima.

A.            De dataroaming optie op uw toestel staat niet aan. Als u er niet uit komt met de handleiding om deze optie aan te zetten, neem dan contact op met 4COM.

 

Voor Samsung, HTC, LG, Sony:

U gaat naar: Instellingen -> Draadloos en netwerken / meer instellingen -> Mobiele netwerken -> dataroaming aanvinken.

 

Voor een iPhone met IOS7:         Instellingen -> Mobiele netwerken -> Dataroaming aanzetten.

Voor een iPhone met IOS6:         Instellingen -> Algemeen -> Mobiele netwerken -> Dataroaming aanzetten.

 

V.            Ik ben zojuist vanuit Nederland ingekomen, nu kan ik wel bellen maar mensen die mij bellen krijgen mijn voicemail terwijl mijn toestel gewoon aan staat.

A.            Waarschijnlijk is de overdracht van het buitenlandse netwerk naar het Nederlandse netwerk niet helemaal correct gegaan. Schakel uw toestel 5 minuten uit en doe het apparaat dan weer aan. Hiermee maakt u een nieuwe aanmelding op het Nederlandse netwerk.

 

V.            Ik heb goed 3G ontvangst maar toch vallen mijn gesprekken steeds weg of ben ik zelf niet bereikbaar.

A.            U bevindt zich op een plek waar wel 3G dekking is maar waar de 3G band mogelijk overbelast is. Om uw gesprekken toch te kunnen voeren zonder dat het iedere keer wegvalt, kunt u uw toestel omzetten 2G/GPRS.

 

V.            Mijn internetkaart deed het in Nederland prima, maar ben nu de grens over en wordt er geen enkel netwerk meer gevonden.

A.            Er is een roamingblokkade actief op het kaartje wat u gebruikt. Neem contact op met 4COM.

 

V.            Ik ben in het buitenland en heb zeer slechte dekking in een bepaald gebied. Wat kan ik doen?

A.            U kunt uw toestel/modem/router een aanmelding laten maken op een andere netwerk operator. Andere operators hebben op die plek waarschijnlijk betere dekking.  U bent in het buitenland dus u bent toch aan het roamen, het maakt dan ook niet uit op welk netwerk u dat doet. Dit kost u niets extra.

 

V.            Ik heb een iPhone 5, waarom kan ik dan toch geen 4G gebruiken?

A.            U hebt IOS7 nodig, deze kunt u via wifi of m.b.v. Itunes binnen halen. Ook is 4G zeker op dit moment nog niet landelijk dekkend. Vooral de grote steden (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht) hebben wel dekking.

 

V.            Ik heb zojuist mijn simkaartje gewisseld in de router nu leest hij de simkaart niet.

A.            Gebruik altijd voor het wisselen de volgende procedure: Apparaat uit, simkaart wisselen, apparaat weer aan.

 

V: Hoe zet ik bij Vodafone mijn Voicemail uit of aan?

A: Bel 12330 voor uitschakelen en bel 12331 voor inschakelen.

 

V: Hoe luister ik bij Vodafone mijn voicemailberichten af?

A: Bel 1233, hier is ook uw welkomsboodschap in te spreken.

 

Mijn 4COM

Log in om uw verbruiksgegevens in te zien.

Abonnementen

ShipNet T-Mobile Unlimited T-mobile

EU12 of 24 maanden

v.a.€ 3500

Vodafone RED Pro Elite -

EU12 of 24 maanden

v.a.€ 3450

Meer abonnementen »