.

.

Nieuw! Microsoft Viva

Werk vandaag de dag is anders dan voorheen: complexer, hyperverbonden, en soms ook isolerend. Juist omdat we veel thuiswerken merken we dat het contact met collega’s en de organisatie niet optimaal is. Daarom heeft Microsoft de nieuwe app Viva in het leven geroepen. Microsoft Viva helpt collega’s meer contact met elkaar te hebben en verbonden te blijven met de organisatie. Dit zorgt ervoor dat het welzijn van de medewerkers verbetert en helpt managers en organisatieleiders hun werk optimaal uit te kunnen voeren.

'employee experience platform'

Het nieuwe "employee experience platform", is vergelijkbaar met de intranetsites die de meeste grote bedrijven hun werknemers doorgaans aanbieden. Dit omvat standaardfuncties zoals toegang tot interne communicatie op basis van integraties met SharePoint, Yammer en andere Microsoft-tools. Daarnaast biedt Viva ook toegang tot teamanalyses en een integratie met LinkedIn Learning en andere aanbieders van trainingsinhoud. 

Voor veel bedrijven is werken op afstand dan ook een blijvertje, zelfs nadat de pandemie (hopelijk) voorbij is. Zelfs als een klein percentage van het personeel van een bedrijf op afstand blijft werken of voor een hybride aanpak kiest, moeten die werknemers nog steeds toegang hebben tot de juiste tools en het gevoel hebben dat ze deel uitmaken van het bedrijf. Microsoft Viva speelt hierop in is opgedeeld in 4 onderdelen. 

wat is microsoft viva
Viva Learning

Viva Learning biedt allerlei handige manieren om bij te leren. We zijn dan ook nooit uitgeleerd en altijd op zoek naar nieuwe vaardigheden. De tool biedt tal van handige leerbronnen zoals LinkedIn Learning of EDX. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om samen met collega’s te leren en de voortgang zo de voortgang te waarborgen. Ook Viva learning kan worden toegevoegd aan je teams kanaal. Meer info vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=TAVb1lhbJmM&feature=emb_title%22+t+%22_blank&ab_channel=Microsoft365

Viva connections

Uit onderzoek blijkt dat 60% van de werknemers zich minder verbonden voelt nu zij op afstand werken. Veel mensen missen dan ook de korte babbel bij de koffiemachine of het samen lunchen. Viva Connections wil hierop inspelen door door een digitaal alternatief te bieden. Zo kun je in contact komen met collega’s via digitale bedrijfsruimten, gewoon vanuit de vertrouwde Teams app. Viva Connections is beschikbaar vanaf de eerste helft van 2021 en is vanaf de zomer ook beschikbaar op mobiel

Viva Topics

Deze tool is bedoeld om kennis te verzamelen. Een beetje zoals een zoekmachine zoals Google. Alleen dan gericht op het bedrijf of de markt waarin je werkzaam bent. Via AI (artificial intelligence) wordt relevante informatie en kennis verzameld en gerangschikt. Viva Topics is handig wanneer je aan een bepaald project of onderzoek werkt en je specifieke informatie nodig hebt, de tool gaat voor je aan de slag en verzameld alle relevante informatie. Voor meer informatie: https://www.youtube.com/watch?v=N9ilLvCptko&feature=emb_title&ab_channel=Microsoft365

Viva Topics
Viva Insights

Viva Insights is de opvolgers van MyAnalytics, maar dan volledig geintegreerd (met o.a. Teams). Heeft geeft gepersonaliseerde inzichten over je werkpatronen, persoonlijke welzijn ervaringen, en productiviteitsscores. Op basis hiervan krijg je aanbevelingen en zorg het ook dat je genoeg ontspanning krijgt. Meer informatie over deze tool vindt je hier: https://www.youtube.com/watch?v=EWwYHGOB8DI&feature=emb_title%22+t+%22_blank&ab_channel=Microsoft365

Meer weten?

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van slimmer werken voor uw organisatie? Lees onze whitepaper hier: (klik hier) Of kom direct in contact met één van onze adviseurs. Vraag een gratis adviesgesprek aan of bel 078 – 750 17 35