Mobiele én vaste telecommunicatie
voor de binnenvaart én alle toeleveranciers

‘Voorheen focusten we voornamelijk op mobiele telefonie in de binnenvaart’, analyseert directeur Paul van Utrecht van 4COM. ‘Maar mobiele en vaste telefonie integreren steeds meer. En zeker nu de KPN-ISDN-lijnen worden opgeheven, hebben we al een grote stap gemaakt naar bredere digitale dienstverlening voor de hele telecommunicatie.’

4COM verkoopteam

 

‘We staan bekend als dé mobiele dienstverlener in de binnenvaart’, vervolgt Van Utrecht die, net als zijn broer Marco – tevens mededirecteur van 4COM, op een schip is geboren. ‘We kennen de mensen en weten wat er speelt, dat is onze kracht. Ook omdat we de snel veranderende telecommarkt goed kennen, kunnen we als onafhankelijke en servicegerichte partner maatwerk advies uitbrengen én goede producten leveren. Transparantie richten onze klanten is hierbij een belangrijke kernwaarde. Dat geldt zeker niet alleen voor de binnenvaart; we doen dat ook voor maritieme toeleveranciers, als werven, machinefabrieken en bevrachters.’

 

ISDN opgeheven

Veel bedrijven hebben momenteel een vaste telefooncentrale. Maar nu de ISDN-lijnen van KPN worden opgeheven, kan 4COM alle type internetverbindingen koppelen aan het eigen digitale platform: glasvezel, COAX of DSL. ‘Een eigen vaste centrale is nu niet meer nodig, bellen via de Cloud is een kwalitatief goed alternatief. Daarmee is ook het op- of afschalen van aantal telefoons – of dat nu vast of mobiel is – zeer eenvoudig. En dat scheelt uiteindelijk ook in kosten, doordat langdurige contracten verdwijnen. Bij ons betaal je maandelijks per gebruiker.’
Doordat de vaste en mobiele telefoons steeds meer geïntegreerd zijn, is zowel thuiswerken als op locatie een stuk eenvoudiger. ‘Dat is efficiënt voor buitendienstmedewerkers, maar bijvoorbeeld ook handig in internationaal telecomverkeer. Die flexibiliteit geldt overigens ook voor onze internetverbinding’, zegt Paul van Utrecht. ‘We hebben bijvoorbeeld een bevrachter als klant, die vaak in Zwitserland werkt; hij kan – waar hij ook is – via zijn eigen bedrijfsnetwerk werken en bellen, tegen lokale tarieven. Zijn klanten merken daar niks van.’ Ook het doorschakelen naar een telefoniste als iemand ‘in gesprek, of dat nou op de mobiel of vast is, behoort tot de 4COM-diensten.

24/7 support

Tot slot geeft Paul van Utrecht aan dat 4COM misschien niet een heel grote speler is, maar dat dit juist voordelen biedt. ‘Doordat we de maritieme markt goed kennen, en door onze omvang flexibel zijn, kunnen we toegespitste service leveren. We geven niet alleen advies, we installeren ook, doen de facturatie én de support, we staan 24/7 voor onze klanten klaar. En daarbij beseffen we heel goed dat onze binnenvaartklanten ons hebben gemaakt tot wie we nu zijn: dat willen we niet vergeten!’

Terug naar nieuwsoverzicht…